Oproep: wie kent er software voor facilitaire dienst?
05 juni 2007
Frans Peeters
Voor onze nieuwe school zoeken we een netwerktool voor de facilitaire dienst. Daarmee moet bijvoorbeeld door het personeel gerapporteerd kunnen worden welke kleine reparaties er gedaan zouden moeten worden in lokalen. Ook zou je er zaken mee moeten kunnen reserveren, zoals beamers of ruimtes. Kortom: het moet de conciërges ondersteunen in het verzamelen van klussen en reserveringen. Kennen jullie zoiets? Graag een reactie als jullie dergelijke software kennen of zoiets werkend hebben op je school.
Reacties
Richard van Gestel
Geplaatst op 08 juni 2007 08:55
Tja, gewoon Topdesk... toch? Grtz, Richard.
Frans Peeters
Geplaatst op 08 juni 2007 00:26
Dat is een speciale module binnen Untis blijkbaar. Ik zal onze Untis man eens vragen hoe dat zit. Onze school gebruikt geen Untis, maar de school waarmee we gaan fuseren wel en we hebben besloten met Untis verder te gaan volgend jaar. Hij deelde de laatste vergadering die we hebben gehad mee dat lokalen gereserveerd kunnen worden via een webtool van Untis. Je hoort er van!
Leen Lorier
Geplaatst op 07 juni 2007 23:24
Frans, Op welke manier kun je dan via Untis de beschikbare computerlokalen resereren??
Frans Peeters
Geplaatst op 05 juni 2007 18:35
Om computerlokalen gebruiken we Untis. Daarmee kun je via het web zien of het beschikbara is en dat reserveren. Dat is wat mij betreft dus OK. Het ticketsysteem van Harry lijkt me wel wat. Het reserveren van materiaal zou dan met de tool van Jaap moeten.
Ronald Leijtens
Geplaatst op 05 juni 2007 18:01
Hoi Jaap, Zou je even contact met me kunnen opnemen? Ik denk dat jullie reserveringssysteem voor onze locatie ook een welkome oplossing zou zijn. Groetjes, Ronald Leijtens (leijtens@science.uva.nl) Damstede - Amsterdam
Jaap van den Bent
Geplaatst op 05 juni 2007 14:16
Het reserveren van lokalen en beamers doen wij met een (door mij) aangepaste versie van het meeting room booking system (mrbs) http://mrbs.sourceforge.net/demo.html Een krachtig en gratis(!) stuk software dat vooral het voor collega\'s makkelijk maakt om bijv. de computerlokalen te reserveren. Het gebruik van deze ruimten is dan ook enorm toegenomen. Je hebt wel een apache server met php en mysql hebben. Wil je een kijkje nemen: http://elo.maartens.net/website/reserveren/ Jaap van den Bent
Harry Dubois
Geplaatst op 05 juni 2007 11:58
Wij gebruiken als systeembeheerders, maar dat kun je eenvoudig ook gebruiken voor andere doeleinden, eticket, de opvolger van os ticket: http://sourceforge.net/projects/eticket. Ik heb het op mijn server in school staan en alle docenten kunnen zelf een ticket aanmaken als er iets is met hun pc... Harry Dubois