Guy Versteeg uit 4 vwo van het Ostrea Lyceum slaat het blokje HTML 5 even over, want dat is gesneden koek voor hem. Hij wilde graag leren hoe je met Joomla! een eigen template kunt maken en stuurde me onderstaande link die hij als basis gebruikt: http://www.whelp.nl/een-eigen-joomla-template-maken-1/
Reacties
Frans Peeters Geplaatst op 15 december 2010 23:20
Guy gaat het echt zelf maken. Hij heeft een eigen ontwerp laten zien en dat wil hij graag in een Joomla! template gaan maken. Voor 4 vwo is de basis bij mij de cursus van de W3C: http://www.w3schools.com/html5/default.asp Daarnaast heb ik een aantal eisen, maar die zal ik nog wel een keer apart plaatsen.
Geplaatst op 15 december 2010 09:26 Een goed begin voor een joomla/wordpress/drupal template is altijd te vinden bij K2, op die manier heb je een basis raamwerk van enkele div's waarbij je deze zelf verder aan kan passen. Op die manier voorkom je ook dat leerlingen templates ergens vandaan rippen en dan aanpassen zodat het lijkt alsof ze deze zelf hebben gemaakt.
Mijn vraag is wel: je noemt HTML5, maar welk aspect van HTML5 is gesneden koek? Ik neem aan dat je de standaard (X)HTML nog bedoelt, want HTML5 features zoals canvas, web storage, microdata, drag and drop zijn voor professionals nog geen gesneden koek, laat staan VWO 4/5/6 leerlingen.
Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, maakt onze website gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaat u automatisch akkoord met deze cookies.
Reacties
Frans Peeters
Geplaatst op 15 december 2010 23:20
Guy gaat het echt zelf maken. Hij heeft een eigen ontwerp laten zien en dat wil hij graag in een Joomla! template gaan maken.
Voor 4 vwo is de basis bij mij de cursus van de W3C:
http://www.w3schools.com/html5/default.asp
Daarnaast heb ik een aantal eisen, maar die zal ik nog wel een keer apart plaatsen.
Geplaatst op 15 december 2010 09:26
Een goed begin voor een joomla/wordpress/drupal template is altijd te vinden bij K2, op die manier heb je een basis raamwerk van enkele div's waarbij je deze zelf verder aan kan passen. Op die manier voorkom je ook dat leerlingen templates ergens vandaan rippen en dan aanpassen zodat het lijkt alsof ze deze zelf hebben gemaakt.
Mijn vraag is wel: je noemt HTML5, maar welk aspect van HTML5 is gesneden koek? Ik neem aan dat je de standaard (X)HTML nog bedoelt, want HTML5 features zoals canvas, web storage, microdata, drag and drop zijn voor professionals nog geen gesneden koek, laat staan VWO 4/5/6 leerlingen.